Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Jak zostać pełnoprawnym Uczestnikiem Wrocławskiego Parku Przemysłowego i jakie korzyści (prawa, przywileje, nieodpłatne usługi świadczone przez zarządcę Parku itp.) można mieć z tego tytułu – na to pytanie m.in. znajdą odpowiedź uczestnicy Spotkania Uczestników WPP, które odbędzie się 11 maja w auli B9 Wyższej Szkoły Handlowej, ul. Fabryczna 14, początek godz. 14:00.
Na obszarze Wrocławskiego Parku Przemysłowego prowadzi swoją działalność ponad 200 różnych podmiotów. Zlokalizowane są tutaj nieruchomości założycieli Parku (część terenów to własność Gminy Wrocław) oraz nieruchomości wielu innych podmiotów gospodarczych - łącznie występuje tu ponad 70 właścicieli nieruchomości. Utworzenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego stworzyło zlokalizowanym tu firmom możliwości aktywnego wpływania na kształt i działania Parku oraz bycia pełnoprawnym beneficjentem dorobku wynikającego z realizacji planów inwestycyjnych.
Początek idei zaproszenia przez zarządcę Parku – spółkę Dozamel – firm działających na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego do współpracy na rzecz przyszłości i rozwoju Parku dało spotkanie właścicieli nieruchomości z obszaru WPP, które odbyło się w październiku 2005 roku. Podpisano wówczas Deklarację Założycielską – dokument powołujący do życia Radę Właścicieli jako wyraz woli wspierania działań organizacyjnych Parku oraz planowanych inwestycji.
Zaproszenia na kolejne, tym razem rozszerzone Spotkanie Uczestników WPP zostały wystosowane do ponad 140 podmiotów prowadzących działalność na obszarze Parku. Swój aktywny udział potwierdzili Wiceprezydenci Wrocławia – Sławomir Najnigier i Wojciech Adamski, a także Dyrektor Departamentu Finansów Publicznych Urzędu Miejskiego Marcin Urban.
Jest to pierwsze na taką skalę spotkanie „Parkowiczów”, w trakcie którego zostanie przedstawiony Regulamin Parku wraz z Zasadami Gospodarowania na ternie WPP. Omówionych zostanie kilka ważnych tematów, istotnych dla firm prowadzących tu swoją działalność, m.in. komunikacja w otoczeniu Parku, ulgi i zwolnienia w podatku od nieruchomości na obszarze WPP, idea zintegrowanego ratownictwa i ochrony Parku i inne. Pod ogólną dyskusję poddane zostaną kwestie dotyczące przygotowywanej idei oznakowania wewnętrznego terenu Parku czy opracowanej już i gotowej do wdrożenia koncepcji internetowego banku kadr dla firm - Uczestników Parku.
Ważnym elementem spotkania będzie przekazanie przedstawicielom firm do wypełnienia i podpisania Deklaracji Uczestnika Parku – dokumentu, który reguluje status pełnoprawnego uczestnika WPP z wszystkimi prawami, przywilejami a także obowiązkami. Uczestnicy Parku którzy złożą wypełnioną Deklarację wejdą w skład Rady Parku – organu doradczego Zarządcy WPP.