Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Jeśli chcesz, by w bezpośrednim sąsiedztwie WPP powstała miejska stacja rowerowa, to teraz możesz mieć na to realny wpływ! Weź udział w konsultacjach społecznych. Masz na to czas do 29 marca.
Wystarczy wejść na stronę https://www.wroclaw.pl/rozmawia/wroclawski-rower-miejski-w-rozbudowie i wybrać na mapie lokalizację Wrocławskiego Parku Przemysłowego (np. okolice ul. Fabrycznej 10).
W dniach 8-29 marca 2018 r trwają konsultacje społeczne, zorganizowane przez miasto Wrocław, na temat preferencji wrocławian odnośnie przyszłych lokalizacji stacji rowerowych Wrocławskiego Roweru Miejskiego. W 2019 roku miasto planuje bowiem powiększyć do 200 ilość miejsc, gdzie będziemy mogli wypożyczyć rower, a samych rowerów ma być 2000 (na chwilę obecną rowerzyści mają do dyspozycji 81 stacji i 810 rowerów). Nasza opinia zostanie wzięta pod uwagę w planowaniu przyszłych stacji.
Za lokalizacją stacji rowerów miejskich we Wrocławskim Parku Przemysłowym przemawiają bardzo konkretne argumenty.
1. 280 firm, 7 tys. pracowników, 6 tys. studentów.
Wrocławski Park Przemysłowy to ogromne centrum przemysłowe i usługowe, położone niemal w samym centrum Wrocławia. Na obszarze obejmującym tereny dawnego Dolmelu, Pafawagu i Archimedesu – łącznie 163 ha, mieszczącym się w obrębie ulic Fabrycznej, Wagonowej i Robotniczej, działa ponad 280 firm dużych, średnich i małych. Szacuje się, że codziennie do pracy przyjeżdża tu ponad 7000 osób, a także kilka tysięcy studentów studiów dziennych i zaocznych trzech wyższych uczelni, ulokowanych na terenie Parku.
2. Korki na trasie Strzegomska-Robotnicza.
Z dnia na dzień, w szybkim tempie obserwujemy wznoszone coraz to wyższe budynki okalające teren WPP, m.in. dom studencki i 14-piętrowy biurowiec. Już dziś w godzinach porannych i popołudniowych w obrębie ulic Fabrycznej, Wagonowej, Strzegomskiej i Robotniczej tworzą się potężne korki, wydłużając, czasem drastycznie, czas dojazdu do i z pracy, a także poważnie utrudniając przejazd przez tę część miasta.
3. Przeciążona linia 23, za mało miejsc parkingowych.
Jedyna linia tramwajowa docierająca do pętli przy ul. Robotniczej – nr 23 – już dziś jest przeciążona. Problem będzie narastał wraz z oddawaniem do użytku nowo wybudowanych budynków w najbliższej okolicy. Coraz bardziej dotkliwy staje się także brak miejsc parkingowych. W obliczu tych problemów idealnym rozwiązaniem wydaje się wyposażenie tego obszaru o jedną lub nawet kilka stacji rowerów miejskich
4. Luka na mapie stacji rowerowych.
Na mapie stacji rowerowych w sąsiedztwie Wrocławskiego Parku Przemysłowego panuje spora luka. Najbliższe stacje znajdują się w odległości 1-2 km i są to: Dworzec Mikołajów (w kierunku wschodnim), Legnicka-Wejherowska (na północ), Strzegomska-Gubińska (na zachód) i Grabiszyńska-Stalowa (na południe).
5. Mniej spalin.
Za zlokalizowaniem w tym obszarze stacji rowerów miejskich przemawiają także inne argumenty, m.in. trudny do pominięcia aspekt środowiskowy i perspektywa obniżenia emisji spalin w okolicy oraz na terenie WPP. Duże miasta, w tym nasze, rozwijają się w kierunku popularyzowania rowerów jako regularnego środka transportu, czemu sprzyja powstała w ostatnim czasie we Wrocławiu sieć ścieżek rowerowych.
6. Spodziewane dalsze utrudnienia w ruchu.
Plany urzędu miasta dotyczące wybudowania w latach 2018-2020 trasy autobusowo-tramwajowej, łączącej Plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, zakładają powstanie ścieżek także w rejonie WPP. Jednak zanim to nastąpi, możemy się spodziewać utrudnień w ruchu samochodowym w trakcie prac nad budową połączenia z Nowym Dworem, co jest kolejnym przesłaniem do tego, by przesiąść się w tym czasie na rower.
Zróbmy to razem – pokażmy jak ważną przestrzenią miejską jest Wrocławski Park Przemysłowy i że warto w tym miejscu zlokalizować stację rowerów miejskich.
Wystarczy kliknąć lokalizację „Wrocławski Park Przemysłowy” na mapie: https://www.wroclaw.pl/rozmawia/wroclawski-rower-miejski-w-rozbudowie
Wrocławski Rower Miejski to projekt, który w latach 2011-2018 cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród Wrocławian. W samym 2017 roku rowery zostały wypożyczane około miliona razy, a odnotowanych użytkowników szacuje się na ponad 160 tysięcy mieszkańców. Więcej na temat projektu Wrocławski Rower Miejski na stronie: https://wroclawskirower.pl/