Serwisy WPP

Serwis informacyjny DOLMEDIA

Akademia WPP

Centrum Konferencyjne WPP

Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.


więcej

Kolejne podejście do tramwaju na Nowy Dwór

04.01.19

Czeka nas niemalże komunikacyjny Armagedon, jeśli uda się w końcu wyłonić wykonawców budowy linii tramwajowej na Nowy Dwór. Część zadań toczyć się będzie w bardzo bliskim sąsiedztwie WPP, co z pewnością znajdzie przełożenie na problemy komunikacyjne, które powstaną podczas realizacji inwestycji. Z końcem roku 2018 Wrocławskie Inwestycje ogłosiły raz jeszcze przetarg, w którym oferty można składać do 4 lutego 2019 (niewykluczone, że termin ten będzie przesunięty).



Zakres terytorialny całego zadania, polegającego na powstaniu trasy autobusowo-tramwajowej (TAT), obejmuje długość ok. 5 km od pl. Orląt Lwowskich do osiedla Nowy Dwór. Zobaczmy pokrótce, co będzie działo się w okolicach WPP (zakładając oczywiście, że nie tylko będą chętni na budowę TAT, ale i za kwotę mieszczącą się w budżecie inwestora). 

Czeka nas np. budowa wiaduktu nad torami PKP dla trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) oraz w tym samym rejonie (też nad torami PKP) budowa przejścia pieszo-rowerowego. Wiadukt ma umożliwić bezkolizyjne przeprowadzenie trasy transportu zbiorowego nad torami kolejowymi linii kolejowej nr 753, 760, 349 i torem bocznym oraz ul. Robotniczą. Chodzi o tory kolejowe, które dziś pokonujemy na ul. Robotniczej na wysokości ul. Wagonowej. W projekcie zaznaczono, że zastosowane rozwiązania projektowe nie zakładają żadnych prac związanych z przejazdem kolejowym w granicach ewidencyjnych działki kolejowej.

W projekcie TAT pojawia się jeszcze jeden wiadukt – zlokalizowany w sąsiedztwie części WPP zwanej Archimedes. To wiadukt nad ul. Smolecką – obiekt zabytkowy, należący do historycznej infrastruktury dawnej Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej. Wiadukt zostanie rozebrany (z uwagi na jego zabytkowy charakter, na wykonawcę rozbiórki nałożony zostanie obowiązek dokonania inwentaryzacji), a nad ul. Smolecką powstanie nowy wiadukt tramwajowo-drogowy.

Istniejąca trasa tramwajowa od ul. Śrubowej do pętli WPP zostanie wpięta w nowy układ komunikacyjny. Oczywiście na czas robót powinniśmy liczyć się z wyłączeniem z eksploatacji tego odcinka tramwajowego.

Jak będzie wyglądał układ przystanków w rejonie WPP? Najbliższy Parkowi przystanek (jadąc Centrum w kierunku Nowego Dworu) będzie umiejscowiony przy ul Smoleckiej (wlot wschodni 2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane przed obiektem mostowym nad poprzeczną drogą kołową). Następnie mamy przystanek Śrubowa (wlot zachodni 2 przystanki tramwajowo autobusowe usytuowanie na wylotach TAT oraz 1 przystanek tramwajowy w kierunku ul. Legnickiej), dalej – Fabryczna - Pętla (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane po zachodniej ul. Fabrycznej w trefie pętli tramwajowej i tuż przed odcinkiem dojazdowym do obiektu mostowego nad linią kolejową). Jeśli chodzi o strefę przystankową Fabryczna – Pętla, nie przewiduje się przebudowy istniejących torów tramwajowych oraz zagospodarowania pętli tramwajowej, a jedynie jej włączenie do nowego przebiegu torów w kierunku do ul. Smoleckiej. Nie będzie przystanku w okolicy dzisiejszego przystanku autobusowego na ul Robotniczej przed przejazdem kolejowym, następny przystanek po Fabryczna – Pętla zostanie usytuowany na ul. Strzegomskiej dopiero na wysokości Wrocławskiego Parku Biznesu (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane po zachodniej stronie wjazdu na teren WPB tuż za odcinkiem dojazdowym do obiektu mostowego nad linią kolejową). I wreszcie ostatni przystanek powiązany z terenem WPP, a właściwie jego krańcami – przystanek Babimojska (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach).

Z terenem WPP związana będzie także budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej łączącego wydzieloną trasę autobusowo-tramwajową w ul. Strzegomskiej z kanalizacją deszczową w ul. Fabrycznej. Odcinek ten powstanie w okolicach ul Fabrycznej / Wyższej Szkoły Bankowej. Budowa sieci umożliwi odprowadzenie do odbiornika wód opadowych i roztopowych z terenu inwestycji - zlewni nr 3 obejmującej budowę trasy autobusowo-tramwajowej. Króciec dedykowany tej zlewni zostanie pozostawiony w ramach odrębnej inwestycji – Budowy kanalizacji deszczowej w ul. Fabrycznej i Otyńskiej (czyli w ramach budowy tzw. „łącznika Fabryczna – Otyńska, objętego osobnym przetargiem, na rozstrzygnięcie którego czekamy).

Całość trasy obejmie nie tylko budowę drogi autobusowo-tramwajowej, ale także ciągów pieszych i rowerowych.

I jeszcze jedno. Przyglądając się zakresowi prac przewidzianych przetargiem doczytaliśmy, że na całej trasie do wycięcia wytypowano 766 drzew (zaplanowano nasadzenie 799 nowych drzew)!


komentarze

Brak komentarzy
znajdź firmę

Firmy w WPP

Spis firm prowadzących działalność na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Dodaj swoją firmę lub zamieść wizytówkę.

Strefa Rady Parku

Czym jest Rada Parku Władze Rady Parku Spotkania Rady Parku Dołącz do nas - wypełnij deklarację Uczestnika WPP
Dla zalogowanych:
Nasze działania Prezentacje, dokumenty, korespondencja Ważne ogłoszenia / komunikaty Skontaktuj się / zgłoś sprawę
Jeśli jesteś członkiem Rady Parku i chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów w tym dziale, zaloguj się.
Jeśli nie znasz lub zapomniałeś swój login lub hasło - skontaktuj się z administratorem serwisu.
Strefa Rady Parku jest redagowana przez władze Rady Parku.

Strefa Uczestnika Parku

Wykaz Uczestników Parku Jak zostać Uczestnikiem Parku
W Strefie Uczestnika Parku może zarejestrować się każdy pracownik firmy będącej Uczestnikiem Parku.
Po zalogowaniu się możesz dodawać komentarze do artykułów, newsy, oferty i ogłoszenia oraz zredagować wizytówkę swojej firmy. Szczegóły w Regulaminie.

Nie masz jeszcze konta a Twoja firma jest Uczestnikiem Parku?
załóż konto